SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Friday 12 October 2012

kalau tak sudi, tak pe..

salam syg (:

memang hidup ini tak seindah dan tidak sesempurna kisah dongeng, novel-novel cinta...
tapi sekurang-kurang nya aku ingin mencuba untuk menjadi yang terbaik setakat yang termampu di dalam KISAH HIDUP aku sendiri..

bercinta biar punya cita-cita..
bukan sekadar suka-suka (:

dalam soal memberi hati..
lelaki perlu tahu tentang hal ini..
untuk kaum ADAM (:


untuk kaum HAWA <3 , walaupon kita dilukakan, jgn pernah membenci encik ADAM tu, sebab dia penah membahagiakan kita satu masa dulu (:

untuk gadis-gadis di luar sana,, jangan mudah percaya dengan setiap kata-kata manis daripada seorang jejaka.. bukan la zara nak cakap sume kata-kata lelaki zaman sekarang ni tak bole pakai,, ada yang masih bole dipercayai cuma kita sebagai perempuan perlu berhati-hati.. bila kita dah jatuh hati,kita kena bersiap untuk menghadapi segala kemungkinan..
gembira, bahagia , ceria memang la seronok.. tapi dalam bercinta ni mest ada insan yang akan terluka, bersedih, murung dan tak senang duduk.
dan ingat,, kalau dah terluka jangan buat benda bodoh yang akhirnya hanya akan memakan diri kita sendiri, sedangkan insan yang melukakan kita sedang bergembira dan mungkin langsung tak ingatkat kita (:
mungkin ini lebih baik..
cinta tak selalu nya indah.
cinta bukan boleh dipaksa. perasaan tu hadir tanpa kita sedari.
kadang-kadang niat hanya nak main-main, akhirnya kita sendiri yang terperangkap.
orang yang bercinta ni tak la terok sangat, cuma kadang-kadang bila dah meletak kan harapan yang tinggi,, tu yang boleh menyebabkan seseorng ni bertindak di luar batasan bila dia kehilangan.

kalau orang dah tak sudi, buat pe kita nak memaksa. kalau nak terima sebab suka-suka, baik lupakan saje...


2 comments: