SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Monday, 11 February 2013

nokhta.

salam syg :)


sometimes the best way to stay close to someone you love is by being just a friend.

Saturday, 9 February 2013

ish3..!

salam syg :)

ada ke patot nak jumpa malam ni  =_=
da la bru anta mesej pastu on the spot ajak kuar..mne bole..! tak ready laa..

so, ari isnin je yang tinggal sebelom aku berangkat balik kedah,,
owkay.. isnin ni kita jumpa..
tu pon kalau sempat..

credit to : capital A


credit to someone (A)

salam syg :)

kenapa eh kalau orang yang kita sayang buat kita sedih, dia tetap terbaik di hati ?
kenapa eh kalau orang yang kita sayang tak amik peduli pasal kita, kita plak yang sibuk nak amik tau pasal dia?
betol ke cinta ni buta ?
cinta buta ni apa?
yaa, aku hanya gadis yang berusia 19 tahun..
apakah masih mentah untuk tau pasal cinta?
apakah aku tak layak membicarakan soal cinta?
bila kita mula memikirkan tentang orang lain dan sering nak amik tau pasal dia, adakah ini cinta?
aku tau..
perasaan yang datang ni bukan aku yang pinta,,
dia pun tak meminta benda yang sama..
mungkin dua2 pihak yang salah sebab berani bermain dengan perasaan..
akhirnya kisah ni berakhir cam tu je.. 
aku adalah aku..
dan
 kau adalah kau..
aku tak menyesal kenal dengan kau..
aku tak serik kenal dengan kau..
malah aku berharap satu hari aku akan jumpa orng yang sama perangai mcm kau cuma kelebihan dia, dia lebih sayangkan aku....


hahahaha..! gelak puas..

salam syg :)

seharian kita tunggu mesej dari dia..
semalam janji nak bagitau kalau boleh datang sebelum pkl 3..
tunggu punya tunggu sampai pkl 4 pon tak dapat mesej lagi..
tetibe tgh on9 pkl 5 dapat mesej..
slumber je tnye kat kita tgh buatpe..
tak rasa bersalah pon..
ingtkan nak ajak jumpa,, rupanya mesej nak bagitau dia nak kuar gi jj =_=
panas je hati...
laz mesej dia aku tak balas pon.. sakit hati betol..
pegi la jj tu sesorang.. kene culik lagi bagos..

around 5.20 ptng..eh dpt mesej la.. laa,, dia ckp tak jadi pegi pulak sebab mak dia tak bagi..
aku yang baca mesej tu gelak puas..! yesss..!!
rasakan..mesti kecewa kann. hahahahaha 

sorry tapi tak tau nape ati aku puas..
terubat sikit rasa sakit di hati..
mcm berdendam palk..haha..kesah pe aku!

today is better than yesterday !

salam syg :)
mulakan hari ni dengan senyuman yang manis dan seikhlas hati (:


biarlah apa orang nak cakap kat kita,,
janji kita tak sakitkan ati orang lain kann...

 


senyum walaupun dalam pelbagai keadaan..
ceriakan diri sendiri sekali sekalaaa..


 sedar atau pon tak yang sebenarnya ujian tu menguatkan kita..
terima kasih ya allah (:



yela!

salam syg :)

ada orng ckp aku bersedih atas kegembiraan orng lain =_=
haha.. makan dalam kot..!
tp tak pe..aku terima..(:
mekaseh..

ye..! saya mencuba owkay ..

Friday, 8 February 2013

yeay!

salam syg :)

yeah i'm crazy because of him..
tak paham laaa.. =_=

capital A !

salam syg:)

done!
baru je habis baca blog seseorng.. blog sehabisbicara.......(rahsia) hahaha.

tak tau nak gambarkan perasaan zara saat ni..sedih? maybeee...
yang kau gatal bukak then baca blog tu nape? kan da sakit..!
tanggung la sendiri..
pelik dengan diri aku.. tahu kan sakit,, tapi tetap buat.. hey! jangan jadi busybody bole tak ?! 
apa yang kau dapat dengan stalker fb dy, twitter dy ! stop la! dia tak kan tahu yang kau betol2 sayangkan dy..dy cuma anggap kau ni bestfrend dy je la zaraa !

hey capital A,,! kau tetap jadi mr.sweet talker aku sampai bile2 ;) 

untukmu yang masih bersendirian :)

salam syg :)
 
Bismillahirrahmaanirrahiim..

Jangan pernah merasa 'sendiri' karena sesungguhnya Allah selalu bersamamu.

DIA sedang mempersiapkan seseorang yang benar2 tepat untukmu.

DIA hanya sedang mengawasi PERSIAPANmu dalam menunggu itu. Jika dirimu SEMAKIN BAIK, maka PASTILAH akan dikirimkan_NYA juga seseorang yang BAIK untukmu,, begitupun sebaliknya.

Karena sesungguhnya kaulah yang sedang mengukir PASANGAN mu itu dalam dirimu.

Jika semakin BAIK dan INDAH ukiranmu itu dalam dirimu. Maka akan semakin BAIK juga hasil yang akan kau dapatkan kelak.

Ingatlah,, Mungkin saat inipun ada banyak yang sama sepertimu, dalam KESENDIRIAN dan mengisi kesendirannya dengan terus memperbaiki diri, memantaskan diri sepertimu. Dan bisa jadi salah satu diantaranya adalah 'dia' yang tengah ALLAH persiapkan untukmu.

Jangan pernah berhenti,, meskipun kesendirian itu kadang melelahkanmu.

Jangan pernah mencoba mengisinya dengan seorang teman yang BELUM halal untukmu, meskipun kadang kau gelisah dan jenuh tanpa teman berbagi.

Ingatlah,,, Semakin kuat kau melawan kesendirianmu, semakin baik kau memantaskan dirimu, semakin dekat juga ALLAH menuntun hatimu kepada pasangan tulang rusukmu.

Bersabarlah dalam IKHTIARmu,, karena JANJI_NYA adalah sebuah KEPASTIAN_NYA.
promise me :)

TAPI,,
bukan senang nak bangun setelah jatuh kann?


always waiting for you even you dont know ;)

deep inside my heart :)
kenyataan sekarang ;
ya..!
 saya sedang berduka lara..
 dan mengharap kekuatan itu hadir ;)
 
 

bukan aku...

salam syg :)
Kadangkala
seseorang yang kita sayang
akhirnya harus keluar dari hidup kita
agar seseorang yang lebih baik hadir
itukan sama ertiya dengan melepas penuh kerelaan?
hati kecil bertanya
tapi sisi hati yang lain bukannya menjawab malah seringkali menyedapkan diri "kau kan kuat" :')
DOA PILIHAN UNTUK ANAK DARA (",)

'Allahuma Sakhirli Zaujan Solihan Yakhtibuni Wayatazauwajubi Wayakunu Sohiban Li Fiddunya Wal Jannah'

Maksudnya :
'Ya Allah Ya Tuhanku, pilihkan daku suami yang soleh, dia yang meminangku dan akan mengahwiniku, serta jadikanlah dia sahabatku didunia dan disyurga kelak' :)
terlalu mengharap pon tak berguna..haruskah tetap menanti ?


tak berguna jugak nak memanjangkan cerita.. terima la hakikat yang kita hanya kawan baik.. tak lebih dari tu..
walaupon sakit,, tapi nak buat cam mne.. teroskan je la menghadap benda ni.. salah kita juga yang memulakan sume ni..
orang lain penah cakap, kalau da jatuh cinta,, bersedia la nak sakit.. namenya pon da jatuh.. mesti la sakit
pandai buat pandai la tanggung.
 

Saturday, 2 February 2013

colours of my life :)

salam syg :)


8 rules to a better life

1. Never hate
2. Don't worry
3. live simply
4. expect a little
5. give a lot
6. always smile
7. live with love
8. best of all, be with god :)

masih ada masa,, jangan putus asa !!

setiap benda yang hidup pasti akan diuji :)
jangan sangka mereka yang kaya sentiasa hidup senang dan tiada masalah..kadang kala mereka yang diberi kelebihan ni lagi banyak masalah dari orang yang serba kekurangan..
dan jangan ingat orang yang kekurangan sentiasa tidak berguna.. kadang kala mereka mempunyai kelebihan yang lebih baik dari yang kita tahu..

dalam setiap kehidupan, kita sebagai manusia memang tak kan lari dari masalah..benda ni semua orang tahu.. tapi mengapa masih ada orang yang berputus asa untuk hidup ?? masih ada orang yang takut untuk menempuh kehidupan?? adakah kerana takut untuk merasa sakit ? kecewa? pedih? duka?
orang yang takut akan kehidupan sama seperti orang yang takut akan bayang-byangnya sendiri..sangat teruk.. 

kita perlu barani..memang kekalahan itu amat menyakitkan,, tapi kekalahan itulah yang mengajar kita untuk berani dan yakin untuk bangkit dan melangkah ke hadapan..

ayah cik zara pernah berpesan kat zara " jangan sesekali pandang ke belakang,, dan jangan sesekali juga pandang ke depan" pelik kan pesanan ayah zara ni. haha.. tak abis lagi la.." sebaliknya pandang la masa sekarang sebab masa sekarang la yang menentukan siapa diri kita yang akan datang.."

hidup ni sekejap je.. tapi bukan untuk enjoy.. memang tak salah untuk enjoy tapi perlu ada had..
zara pon bukan la baik sangat tak nak enjoy..hahaha.. zara ni pon nakal jugak ^^
tapi tu la..yang mcm zara ckp sebelum ni,,hidup kita bukan di gunakan untuk benda2 yang tak berfaedah.. kadang-kadang kita kena jugak cari sesuatu yang dapat memberi faedah kepada diri kita sendiri..hidup ni cuma skali je kawan :)

learn something :)


taste the experience :)
panjang pulak cik zara berceloteh kali ni kan.. hehe..seronok sebenarnye ckp bnyk2  ni.. saje suke2 nak abiskan masa petang ni..haha
owkay la. sampai sini saje entry kali ni.. skema plak..

xoxo,
cik zara sweety.. hee~