SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Sunday, 31 March 2013

behind the happiest smile~

salam syg :)

cinta kadang-kadang datang,
kadang-kadang pergi..
tapi apa yang pasti, kalau dalam hati dah ada cinta,, ia akan kekal...

kasih...
aku bukannya saterawan negara,,
aku hanya manusia insan biasa,,
menulis sekadar meluah rasa jiwa..
ceh :3 haha

Thursday, 28 March 2013

baca ni !

salam syg :)

Semakin kita sayang dekat seseorang tu, Allah akan menguji kita dengan pelbagai dugaan untuk melihat sejauh mana tahap kesabaran kita.



my graduation day!

salam syg :)

ni citer lama.. berlaku kira-kira sebulan yang lepas :)
tetibe je rase nk share gambar.. macam- macam ragam la ada :D
please enjoy~


tak kenal pon sape ni.. tapi dorang nampak happy laa~ :)


akhi berbaju biru :)



pasangan sejoli ? no komen ! haha


special pose :)


wanie diapit ! ^^


 peace yo !


hot stuff ? hee~ bidin, anis, aween :)


kebosanan menunggu giliran nak naik pentas amik sijil.  (:
tido dulu~


peny pen dengan fairuz.. dua2 comel :)


 zainol.. orang yang slalu cari gadoh ngan aku :)
nama zarafudin akan ku kenang sampai bila2..haha


 senyum dulu~



 posing di awal pagi sebelum masuk dewan..
pagi2 ni sume semangat n excited sebab nak graduate.
amik gambar smpai tak ingat dunia.. haih~ bahagia sungguh :)


senyum yang ikhlas :D




tengok ! sume muka bahagia kan :) rindu giler !

tatapan khas ! berduck face dengan naim.. ni sume idea naim... duck face = =''




the end~

tetiba = =''

salam syg:)

bosan giler ari ni.. tak de mood nak tulis pape.. ayat2 jiwang kering.. haha


promote dirikah ? haha.. suka hati la.. ni blog saya XD
BTW i just love the red colour.. not the club ! ^^

pasal lelaki :D

salam syg :)

sebelum ni kisah pasal pompuan je kan..tak kan la laki ni tak de perasaan XD
so, sekarang ni, pompuan plak perlu baca pasal laki..

- lelaki boleh jadi seorang yang begitu sensitif dan mengambil berat.

- kalau seorang lelaki meminati perempuan,, perempuan tu tak semestinya cantik..cukup dengan budi   bahasa dan kesopanan yang tinggi..malah laki ni pon boleh suka kat pompuan yang mempunyai persamaan dengannya dari segi pemikiran atau minat.. so, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama ^^

- kebanyakan laki, dorang sebenarnya tak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang perempuan.

- lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.. perempuan ? hehee..

- lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati perempuan.

- lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap perempuan..sebab tu dorang suka tengok perempuan, menjeling perempuan atau cuci mata kat tepi pantai o_0

- kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak perempuan keluar kali pertama! betul ke ? = =''

- lelaki cuba meniru gaya selebriti yang berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati perempuan.

- bila lelaki cakap.." emm.. tengok la dulu" tu bermaksud dia berkata tidak atau pon kurang setuju :)

- bila laki ni cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya nak bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan perempuan memahami maksudnya.

- kebanyakan lelaki yang nampak 'desperate',, datang dari sekolah all boys! (how true) phew~

- adalah biasa lelaki cemburu terutama bila perempuan asyik sebut sebutnama laki lain = =''

- lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library tau buku semata-mata..so, dorang selalu keliru dengan sikap perempuan.. ish3,, kesian~

- betapa hebatnya lelaki ni bersikap romeo dan 'flirting' dengan ramai perempuan,, dia tetap hanya ada seoarng wanita yang istimewa... yang lain hanya kawan.. (betol ke ? = ='' )

- bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan,, lelaki pon rasa sedih jugak..cuma dorang tak tunjuk kesedihan dorang kat depan orang.






Wednesday, 27 March 2013

your love is blind~

salam syg :)

zara tak sedar pon yang lagu blog zara ni mempunyai maksud yang sangat mendalam..
saja try cari lagu ni kat youtube,, dan bila baca lirik dia,,pergh~ cam tuju kat diri sendiri = =''
baca lirik lagu ni..

your love is blind



i see you all the time
never see you smile
i try to picture what's going on in your
he leaves you every night by yourself
he doesn't really care... how you feel..
you should be moving on girl what's the deal ?
i wanna see you out that door..
cause girl you know you're worth much more

so baby tell me why you stick around
always lonely and you only wear a frown
he don't treat you good and you know
the only thing left is for you to go
you shouldn't live a lie with someone
when deep inside you know he ain't the one
i don't know what to say no more
i wanna see you out that door

ya habibi( yo precious) is maini (listen to me)
i really don't wanna see you cry
mujko samjho dil peh mat lo (understand me don't take it to heart)
don't wanna see another tear in you aye
baby break away
let him go
i don't know what he's done to you
but i know that it's time to move on
girl your love is blind

girl i understand
that you're scared
and you feel that you might never love again
but baby that ain't true
no no no
i know that there some there for you
someone that will see
that you are worth
an undiscovered treasure on this earth
girl you know you're worth so much more
i wanna see you out that door.

lirik yang sentap abis = ='' :

  • he leaves you every night by yourself
  • he doesn't really care... how you feel..
  • you should be moving on girl what's the deal ?
  • so baby tell me why you stick around
  • he don't treat you good and you know


#semua ni cam same je ngan aku.. haih~




















tell me WHY ?!


Kenapa cinta susah datang?
Walau mata sudah bertentang,
Walau hati sudah bergoncang,
Walau sayang sudah terbentang,

Kenapa cinta susah datang?
Bila kekusutan selalu dikongsi,
Bila sayang sama berbagi,
bila melodi bertukar ganti,

Kenapa cinta susah datang?
Walau hati menggigil menahan rindu,
Walau wajah tak terpadam dihatiku,
Walau hatiku seakan-akan milikmu,

Kenapa cinta susah datang?
Bila hati mula tak keruan,
Bila pertanyaan jadi soalan,
Bila jawapan jadi pertaruhan,

Kenapa cinta susah datang?
Walau ia ujian kesabaran,
Walau jodoh bukan ketentuan,
Walau ini kehendak tuhan,

Kenapa cinta susah datang?
SEBAB CINTA TIADA PAKSAAN,
SEBAB SAYANG HANYA PERSAHABATAN,
SEBAB TAKDIR YANG LAYAK MENENTUKAN..






TAK KAN BERGOLEK SENDIRI :D

salam syg :)

cinta perlu dicari.. ia tak kan datang sendiri..
jika kita cakap " Belum ada jodoh ladi ".,, jadi kenapa kita pergi temuduga untuk dapatkan kerja? kenapa tak duduk rumah dan cakap, " belum ada rezeki lagi " dan mengharapkan kerja datang mencari kita ?

Segala benda yang kita inginkan,, kita perlu berusaha..even semenjak kita kecil lagi untuk mendapatkan susu dari mak pon,, kita menangis untuk memanggil mak..untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan pon,, kita bertungkus lumus mengulangkaji pelajaran sampai lewat malam..untuk menjadi pekerja yang baik pon,, kita perlu menyiapkan segala kerja yang di berikan ..

Tapi kenapa bila timbul soal cinta dan jodoh,, kita terus mengatakan " belum ada jodoh lagi ".. kenapa pada awalnya kita tak diamkan diri je dan mengharapkan mak kita datang bawak susu ? kenapa kita tak berhibur je sapanjang masa dan mengharapkan keputusan peperiksaan kita cemerlang ? Dan kenapa kita tak duduk diam je kat rumah dan mengharapkan ada rezeki untuk kita ?

Segala benda yang kita perlukan,, kita kena berusaha.. termasukla dengan bercinta ^^
Jika kita cakap kita tak de jodoh dan masih tak de pasangan,, fikir-fikirkanlah adakah kita sudah berusaha untuk mendapatkannya ? adakah kita dah berdoa memohon kpd Allah SWT untuk memberikan kita petunjuk dan jalan mencari jodoh ?
.
So, jika kita masih lagi keseorangan dan mengharapkan jodoh datang terjelepuk kat sebelah kita,, fikirkanlah semula.. kita kena berusaha untuk mendapatkannya..Cinta perlu di cari sebab ia tak kan datang bergolek dengan sendiri..





SEMOGA BERJAYA YAWWW~




Tuesday, 26 March 2013

i'm not always STRONG !

salam syg :)

walaupon perempuan ni memang di kenali sebagai seorang manusia yang mempunyai HATI yang KENTAL,, tapi kadang-kadang kami tak sekuat yang di sangka..
 cukup-cukup la sakitkan hati perempuan..kalau da banyak kali di sakiti,, manusia mana yang sanggup ?




tersurat dan tersirat..

salam syg :)

kepada yang lelaki,, kalau perempuan cakap macam ni, so korang paham-paham la apa 
yang dorang maksudkan ye..
perempuan ni penuh dengan ayat yang tersurat dan tersiratnya :)
yelah..perempuan kann :)

kalau perempuan tanya : lawa ke budak perempuan tu ?
makna tersembunyi : siapa yang paling lawa ? saya ke budak perempuan tu ?

kalau perempuan tanya : awak dah makan ke belum ?
makna tersembunyi : jom pegi makan. lapar ni!

kalau perempuan tanya : lawa-lawa la baju kat sini kann ?
makna tersembunyi : belikan la untuk saya satu .. hehe :)

kalau perempuan kata : kita lebih sesuai berkawan saja
makna tersembunyi : saya tak nak kat awak

kalau perempuan kata : saya suka berkawan dengan awak.. awak baik, memahami bla ba bla..
makna tersembunyi : saya suka sangat kat awak. kalau bole nak jadi awek awak la~

kalau perempuan kata : awak pernah tak teringatkan awek awak yang dulu ?
makna tersembunyi : kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

kalau perempuan kata : saya sanggup berkorban demi kebahagiaan awak
makna tersembunyi : amboi ! aku kene berkorban..habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok = =''

kalau perempuan kata : saya tak kisah kalau awak nak berkawin lagi satu..asalkan awak jujur dan adil bla bla bla
makna tersembunyi : sapa kata aku tak kisah ? adil ke tak adil, aku tak kira! langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu..

#saja suka-suka nak abiskan masa lapang kat rumah :3


5 tanda dia suka kita :D

salam syg :)

tadi baca sesuatu kat blog tentangcinta.com..
pastu terasa nak share :D


bagaimana kita nak tau kalau seseorang tu suka kat kita? terdapat 5 tanda lazim yang orang akan buat.
tapi setiap orang sebenarnya ada cara mereka tersendiri..

berpeluh
kita akan dapat tengok orang tu berpeluh peluh kecil di sekitar dahi dan di tangan mereka..seperti dia sedang gemuruh walaupun cuaca waktu tu biasa-biasa.

senyum sorang-sorang
setiap kali kita lalu dekat dia je, dia mesti senyum-senyum..walaupon time tu dy tgh buat benda lain, dy tetap senyum sorang-sorang.

sweet talker


bila dia bercakap dengan kita, dia akan cakap perkara baik-baik je. kita pon rasa selesa sangat-sangat bila bercakap dengan dia. Orang melayu kata, orang macam ni adalah orang 'mulut manis'. daripada kempis sehingga jadi besar la punggung kita bila asyik kene puji je dengan dia.hahaha = ='

jantung berdegup kencang


jantung kita akan berdegup kencang bila setiap kali berjumpa dengan dia..penah rasa tak? hehehe..
nervous? bukannnya sebaba kita nervous tapi disebabkan dia menghantar satu aura yang membuatkan diri dalaman kita terasa getaran aura yang dia pancarkan..haha.. yeke ?

mudah berangan


dia mudah berangan bila bercakap dengan kita..bila kita bercakap dengan dia,, tiba-tiba mata dia asyik tengok muka kita.. ecece~ haha..bila kita tanya tak menyahut..kita lambai-lambai depan mata pon tak berkelip.. maybe, tu tanda dia suka kita kot 0_o... hohoho


Monday, 25 March 2013

get well soon~ XD

salam syg :)

semoga cepat sembuh, capital A !

entry ni khas untuk mr sweet talker saya sahaja. 




Ku Tetap Menanti..


Nikita Willy-ku tetap menanti..


Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu
Berjuta pilihan disisiku
Takkan bisa mengantikanmu

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu menjadi yang terbaik
Dan masih menjadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu jadi yang terbaik
Dan masih jadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Penantian panjang

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Cintaku padamu..
Ku tetap menanti

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu





zaranamia..

zaranamia

aku hilang arah harus melangkah
inginku berlari sampai pagi
ingin ku kejar binar matahari
aku masih terdiam di sini
aku bisu.
terpaku dalam lembaran mimpi
aku tersentak
ketika waktu memanggilku
aku terbangun,gelisah,hatiku resah....
ku cari-cari sesuatu
hanya ada boneka...
ketika ku sedari
ada sesuatu yang hilang
kucuba bertanya...
ketika cinta hilang makna,
apa mungkin kasih setia itu masih ada ?!

25/3/2013-zaranamia







suka hati la~

salam syg :)

melupakan seseorang yang telah banyak memberi kenangan indah adalah perkara yang amat sukar.
tapi jika itu yang terbaik,
relakanlah...

optimis pada janji-Nya :D

salam syg :)

Takdir cinta, takdir itu adalah hujung usaha. berserah sahaja pada-Nya.
kerana takdir Allah bukan untuk di duga, tetapi dicipta. tiada siapa mampu menolak takdir yang ditentukan olah-Nya :) . kita hanya mampu merancang, tetapi Allah adalah sebaik-baik perancang.
apa yang Dia tentukan, itulah yang terbaik untuk kita. walau kita menolak, ia pasti tetap terjadi,
kerana Allah Maha Mengetahui :)

begitu juga dengan cinta. Dia pertemukan kita dengan orang yang salah, supaya kita lebih belajar untuk menghargai. mesti da selalu dengar ayat cam tu kan :) memang betol la tu. Apa yang berlaku, dan apa yang terjadi, pasti ada hikmah yang tersembunyi. jangan bersedih, Allah tau apa yang terbuku di hati.

Jangan risau jika masih tidak punya cinta, kerana cintamu yang sebenar Dia sudah aturkan.
sabar dan tenang. berdoa dan terus memperbaiki diri. mungkin belom tiba masanya lagi, suatu hari nanti, kita pun tak pasti apa yang akan terjadi.
Yang penting, kesedihan itu tak kan berlarutan, sebab ada bahagia menanti kita di hadapan.
yeay!!

" bila Dia tidak beri, bukan bermakna Dia membenci,
Tapi mungkin ada sesuatu hal yang Dia mahu kita mengerti. "





welcome syasya :)

salam syg :)

baru terperasan la tadi. dapat new follower :)
syasya follow saya laa~ wuuu.hahaha
thank you syasya XD

Friday, 22 March 2013

kesempurnaan.

salam syg :)

jika hadirnya seseorang itu hanya untuk "menghadiahkan" air mata,
sebenarnya waktu itulah Allah sedang mendidikmu,
supaya bersifat SABAR dAN REDHA..

CINTA tak seharusnya sempurna.
CINTA yang kekurangan adalah CINTA yang terbaik.
KAU yang tidak sempurna diciptakan untuk sempurnakan Dia.
CINTA, kemanisannya terlalu sulit untuk dirasa.
bila ada hati yang terluka...
kesempurnaan bukan penentu kebahagiaan CINTA.




nota CINTA.



salam syg :)

MENCINTAI seseorang itu umpama mengejar pelangi petang, 
sungguh cantik dipandang, tapi tak mampu untuk dipegang.

MERINDUI seseorang pula umpama pelangi yang sungguh cantik,
bisa dipandang, tak mampu dipetik...


Thursday, 21 March 2013

jiwang di malam hari~

salam sayang :)

inginku buat lagu cinta untukmu
agar kau boleh cuba rasa perasaanku
inginku tulis lirik cinta untukmu
agar kau boleh cuba rasa perasaanku.



WANTED ! !

salam syg :)

#ops hapus,lenyap,bersih : sangat dikehendaki !

UMMI KALSOM BINTI JALI

tak kira hidup atau mati.
janji DAPAT!

hahahaha*evil laugh..

hurt inside :(

salam syg :|

tak de senyuman pon kat smiley tu.. sebab sedih sgt..
aku jadi bodoh sebab dia..
berundur? da bnyak kali try.. hasilnya??
tetap SAMA..
marah tu sekejap je.. bila dapat mesej,, hati owkay balik.. hmm..

sayang sangat??
MESTILAH! 
mcm mne bole SYG SGT?
ENTAH la :(
sebab Dia yang bagi perasaan ni kot..

what to do?
i'm so SAD.
dia tak tahu ke?
MUSTAHIL la.
dia tak faham ke?
MUSTAHIL la.

buntu?
MESTI la.
kenapa dia tak macam dulu?
nak dia yang MACAM DULU.
your love is BLIND la!



Wednesday, 20 March 2013

fine !

slm syg :)

ingat sampai bila-bila

"syg2 = ='' sepak melayang satgi baru taw"

yosh!

Tuesday, 19 March 2013

rindu diorang.

salam syg :)

duduk kat kolej lagi best..sekurang-kurangnya ada kawan..tak de la bosan giler nak mampus..
mesej ngan aiman pon menyakitkan hati..
td tengok gambar klasmate T13..tetiba rasa rindu..
kalau duduk umah asyik memikirkan aiman .. ish! bla la aiman.

sakit hati betol..!!




why?!

salam syg :)

sumpah sakit hati.
betol ke dia suka pompuan tu?!
aku rasa cam nak bunuh je pompuan tu.

saya suka awak sebab,

salam syg :)
  • senyuman yang sangat MANIS
  • hati yang baik
  • tak MEROKOK
  • suka bergosip dengan saya
  • pendengar yang baik
  • suka share rahsia ngan saya
  • sabar melayan 
  • tak penah marah
  • tak penah merajuk
  • tak penah amik hati
  • good looking
  • "pemalu"
  • "pendiam"
  • "hot"
  • wangi
  • jaga solat
  • sangat memahami
  • "matured"
  • ada style sendiri
  • klon farid kamil. maybe. haha
  • lawak
  • prihatin
  • bersikap terbuka
  • rajin
  • SEKEPALA dgn saya :)
  • tinggi dari saya
  • cool
  • abang mithali
  • ade kwn yg baik (ainul) [kwn saya jugak :)]
dan banyak lagi.tak larat nak senaraikan :)

surat cinta.

biarkan aku mencintaimu lebih dari sekadar teman :)

semua tentang awak!

slm syg :)

semua benda yang saya tulis ni semuanya berkaitan dengan awak.
walaupon awak banyak sakitkan hati saya,, saya tetap sayang.
saya kuat laa~

berduka.
  
tak semestinya kita melalui saat indah sepanjang masa kan?
ada kalanya kita diuji supaya kita tahu tahap kekuatan diri kita.
dan bila kita sedar, kita ni tersangatlah lemah :)



bila kita terasa hati, kita mesti cakap "i'm owkay".
padahal dalam hati dah sedih tak terkata.
walaupun sakit, kita tetap tak nak tunjuk kan.
sebab kita ni perempuan yang tabah :)


jgn pernah menyesal !
haih~
da banyak kali mengeluh. mak cakap tak baik mengeluh bnyk2 ni.
tapi apakan daya. nak bercerita, tp tak tau mcm mne nak mulakan.
susah kan. mengada-ngada betol.


Saturday, 16 March 2013

i'm owkay !

salam sayang :)

i'm OWKAY
i'm gonna live the life i wanted everyday
find someone to help me, chase the clouds away
if you wanna know it's written on my face
when you see me smiling
i'm OWKAY

ya,, maybe ;)





a broken heart is the worst..
it's like having broken ribs..
nobody can see it,, but it hurts everytime you breath...