SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Monday, 25 November 2013

tak duga pon.



pedih.
perit.
luka..

semuanya bersatu 
dalam hati..

mungkin tak boleh disembuhkan.

mungkin juga boleh diubati.

aku tak tahu.


kau tak pernah nampak ke?!

kau tak pernah tahu ke?! 

yang aku suka kau.
harapan aku terlalu tinggi

aku perasan 
seorang diri..

satu soalan dulu yang aku pernah tanya
tapi kau tak jawab..

satu je kau pesan

" satu hari nanti aku akan tahu.. "


aku tak keruan saat ni.
rindu tu hadir tak kena masa.
aku cuma teringat kau.

kau tahu kenapa ?! 

sebab aku jumpa someone yang mirip kau.

pandangan dgn senyuman dia sama macam kau.
aiseymannn

tapi sayang 
aku tak tahu nama dia. HAHA.

aku kenal time pergi camping.
banyak persamaan dia dengan kau.

walau dah habis camping
dan dah balik micet sehari
aku nampak bayangan dia sebagai kau.

kau hadir lagi !




BYE. 



Wednesday, 20 November 2013

hati tiga rasa.



aku rindu kau -- sebenarnya

tapi nampaknya
 kau baik-baik saja
tanpa kehadiran aku..

tetap tak ada guna
kalau hanya aku
yang cuba pertahankankan 
kisah dongeng ni..

sedangkan kau
ambil tak kisah.

Buang masa.

ya tak mengapa.
kalau kau mahu pergi
Biarkan..

walau aku tak rela.

'' andai dia kau punya
Tuhan pasti pulangkan dia
untuk kau kembali -- nanti ''

kerana kita semua berhak berbahagia
cuma dalam cara yang berbeza

bahagia itu subjektif
terpulang samada kau mahu
gapai bahagia tersebut atau tak.

memaafkan dan melupakan
itu dua perkara yang berbeza

aku mungkin boleh maafkan
kau dan dia

kesan yang kau dan dia tinggalkan

tapi untuk aku lupakan
Jauh sekali..

mungkin--

hadirnya aku
dalam hidup kau 
sekadar watak pelengkap cerita kau
sekadar mengisi sunyi dalam kekosongan hati

bukan untuk didampingi 
apatah lagi untuk membahagiakan.

Mimpi.

aku tahu
aku bukan yang pertama
bertakhta dalam hati kau
hidup kau..
tapi tak salahkan
kalau aku mahu jadi yang terakhir ?!

itu pun kalau kau sudi -- HAHA.

cakap memang mudah.
tapi yang rasa sakit celaka 
itu aku yang tanggung seorang.

kau nampak 
aku seolah tak kisah
tapi hakikatnya
kau tahu ?!

kalau bukan aku yang di hati
tak mengapa andai aku pergi

Merindulah kau pada yang sudi
Moga ada yang menanti nanti.

selamat malam.

BYE.

ZARA     

Sunday, 17 November 2013

cari pasal ;)



memang mengundang rindu
bila malam begini
dengar lagu saat bahagia

dulu...

memang mengundang air mata
bila malam begini 
ternampak bayang kenangan silam..

ada kalanya aku kuat
 ada kalanya aku lemah

aku juga manusia biasa
yang diberi rasa 
oleh Dia.

entah kenapa.

hati mencari-cari.

macam tak percaya
 kuat pulak aku nak korek kisah silam
yang aku dah tanam.


lagu apa ?!

lagu yang sering aku dengar
saat bersama kau.

dulu lagu ni
aku nyanyi sambil tersenyum
tapi malam ni 
aku nyanyi sambil termenung..

ingat lagi conversation kita?!

aahhhh..
 aku pasti kau dah lupa ;)

kawan sebilik dulu pernah bertanya
pelik dengan sikap aku
yang suka dengan satu lagu ni.
lagu yang aku mainkan berulang-ulang kali
tak pernah jemu
tak pernah bosan
tak pernah benci

ingin saja aku bagitau.

tapi tak pe lahh.

biar aku pendam.

biar aku simpan.

biar jadi kenangan yang berbunga di ranting usia :)













sudahlahh.



tanya sama hati
benarkah kau sudah membenci
tanya sama hati
benarkah aku yang paling kau benci

kau pergi 
meninggalkan jejak kaki
yang aku perlu hapuskan
dengan gerak kaki juga..

ruang hati yang kau pernah huni
masih belum sepenuhnya dicuci
masih ada lagi saki baki daki
yang kau tinggal sebelum melangkah pergi

tolong.
aku mohon kau pergi
pergi.
dan terus pergi..

aku benci 
bila rasa itu menjengah
aku benci
bila bayang kau menjengah..

mencarik-carik serpihan mimpi
lalu diheret ke dunia realiti
masih keliru dengan apa yang dicari
masih belum bertemu jawapan yang pasti..

kau perlu tahu.
hati ini 
makin dikikis dek manisnya
senyum bahgia kau 
lalu kau pergi
membawa hati ini
sebelum kau pijak mati..

kejam ?! 
tepuk dada tanya hati

dalam kelam
terkenang kembali masa silam
yang kian jauh dan suram
dan aku tenggelam pada gelapnya malam
bersama hati yang kian berbalam.. 

kau ingat lagu-- ya sudahlah ?
dengar selalu


kita sama..

zara     









move on is to grow up.




aku seperti sampah 
yang di campak di luar tong sampah
di sepak hancur
bersepah-sepah.

aku bukakan pintu hati
seluas-luasnya
agar kau bisa terbang tinggi
dan terus pergi.
janji jangan kembali.

mungkin mengenalimu satu kesilapan
tapi aku harus terima apa saja keputusan
dan pada sebuah ketentuan
kita mungkin tidak saling memerlukan..

kau tak kan pernah terganti
tak semudah aku memetik jari
ramai yang menghampiri
kau punya misteri
yang hanya aku selalu rasai

akhir waktu ini
aku lebih selesa menyendiri
mencari jalan menuju realiti
agar tidak terperangkap dalam mimpi

aku
mencari sebutir bintang
dalam gelapnya malam 
cahayanya hilang-- kelam

cerita kita
aku masih belum tamatkan
biarpun watak kau 
sudah lama mati..

 malam ; 
zara     


Sunday, 10 November 2013

sirap bandung bersoda.



ini terjadi bila bancuh sirap bandung bersoda.

satu point kosong.

bila segala aksara dah hampir polos dari kelongsong minda
ada satu pertiga zarah yang yang masih lagi menjana nyawa.

jejaka gadis dan cinta.

takkan ada satu kuasa pun yang mampu runtuhkan dia.
takkan pernah wujud satu akta pun mampu penjarakan dia.
takkan pernah datang satu cara pun mampu musnahkan dia.

Gila.

layu dah mata.  Layu.
cuba pandang atas langit kalau ada bintang tapi
haih..
tak mampu.
ada bumbung. HAHA.

 hambar  = =''

Datang dia.  Datang.
senyum gusar tapi tenang
segala gundah tak jadi datang
buat jiwa lelap hati tenang .

inikah cinta ?! 

HAHA. merepek apa.

itu dia.
pari-pari bertongkat sakti
minta sikit abu kelip
untuk taburkan sikit pada jiwa-jiwa runsing 
taburkan jugak pada jiwa-jiwa pening 
minta bacakan mantera.

salam chelsea,
 zara..hikss  






Thursday, 7 November 2013

hati masak merah.




bila hati mula kuat untuk berdikari.

sakit tu tak payah cakap lahh.

perasaan yang diletakkan pada tapak kaki
dan disepak sepak macam guli.
keji , tahu ?!

makin aku cuba jadi kuat
makin lemah aku melayan 
makin aku cuba jadi tegar
makin lemah aku merebah.
apa ni ?!

tak mengapa.
ini pengajaran buat diri.
jangan pernah gelojoh dengan emosi.

Lelaki..
tak semua seperti apa yang kau cari
kebanyakannya memang mintak maki.

sabar.
bukan dendam.
penentunya cuma masa.
dan
kosa katanya mudah

-sudah-

malam,    
zara      



Tuesday, 5 November 2013

kuat sayang :')


lama aku tenung 'delete'
tak sangka aku tekad.
aku dah padam mesej-mesej lama.
ye aku tahu aku lambat.
lambat untuk bertindak.

dari hari first mesej sampai hari terakhir.
mula-mula teragak agak jugak sebab sedih nak buang kenangan
tapi
aku terpaksa.

setiap malam aku baca conversation lama
setiap malam aku teringat kenangan lama
aku dah tak larat
aku dah penat
penat asyik merindu.

kau bukan tahu.
sebab kau tak pernah nak ambik tahu

macam mana aku tahu ?!
kau lupa dulu kau yang bagitahu.

tak pe lahh.
walau menitis satu dua air mata ni
akhirnya aku lega
sebab lepas ni aku dah tak de sebab nak teringat tentang kau.
hikss :')

owhh ye.
kalau betul kau angau pada dia.
jangan pernah mainkan perasaan dia 
jangan pernah bagi harapan yang sama pada dia
kalau harapan tu tak palsu owkay tak pe go on :)

walau aku rasa sia-sia tulis pesanan ni untuk kau
tapi aku harap sangat ada someone yang tolong sampaikan 
sebab aku tahu
kau tak kan baca tulisan sampah aku ni :')

kau tetap kawan baik aku wehhh.

moga kau tak rasa apa yang aku rasa.
zara                     
assalamualaikum.

Saturday, 2 November 2013

pendam.



bukan bermakna 
kau senang dapat aku
perasaan aku murah. Bukan.

hati aku boleh terima kau
begitu cepat.. Pelik.

mungkin kau lain.

siapa tahu ?

kau layan dia
sama seperti aku

bila dia mula bergantung harap---

tahu pula 
kau gelabah tak kira masa.

sebenarnya
aku ke dia dalam hati ?

" kau dah boleh pesan kat diri sendiri "

baik kau pergi terus
hati dia bukan untuk kau
kau boleh nampak 
dari cara dia semua.

kau je yang buta.

" ingat nak ambil hati orang bukannya mudah"

sebab bukan mudahlah
 aku cuba jaga hati yang satu tu
walau hati aku tiada siapa peduli.

tiada.

Ingat !

aku bangkit dari celaka yang kau beri
celaka yang kau tinggalkan - pedih.

dan kerana celaka itu.
aku masih disini..

bukan semua pengorbanan
 itu membahagiakan. bukan.

sakit dia
kau pendam macam mana pun
akan jatuh juga setitis dua air mata tu.

ada masanya 
kita terpaksa berundur.
walau betapa sayangnya kita pada dia.

mengalah.

tak.
aku bukannya give-up
aku cuma dah penat

penat bila kau tak tahu menghargai.
semuanya sia-sia.
sampah.

orang nampak apa yang kita ada.
tapi orang tak nampak apa yang kita rasa.

sebab itu
kau lantang bersuara
kerana kau tak rasa sakit celaka tu.

silap aku juga
terlalu mengejar 
orang yang belum pasti
menyayangi dan menghargai aku.
sedangkan sudah ada
yang menanti dan menghargai aku.
janji tinggal janji.

ditipu.

aku bukan yang terbaik.
ya, aku tahu.

tapi kalau kau 
boleh dapat lagi terbaik
yang boleh sanggup hadap
karenah mengada kau semua

Pergilahh.

bila aku dah terlalu kerap
memujuk hati memujuk diri
hati aku dah lali
dah kebal
seolah sakit itu menjadi hobi

moga kau rasa -- nanti.






simpan dalam hati.




jika kau memahami 
hati seorang perindu
baru kau tahu derita hatiku.

jika suatu hari nanti giliran kau merindu
baru kau ingat derita hatiku.

jika dia bukan yang yang terbaik
hapuskanlah namanya dari hati ini.
dan...
andai dia harus hilang
biarkanlah dia hilang tanpa kenangan.

pengorbanan...
yang paling menyakitkan
apabila kau terpaksa 
melepaskan dia pergi
untuk dia cari kebahagiaan
dia... sendiri.

dan betapa...
bodohnya aku
kerana mengharap
pada orang yang dah tak sudi

bukalah mata sayang
belajar lihat dunia ini
banyak celaka dari bahagia.

kalau rindu dan cinta itu
boleh dijual beli
 aku pasti
akulah orangnya 
yang banyak menghabiskan 
duit semata rindu dan cinta itu..
sungguh.

sebenarnya 
terima kasih dah cukup
untuk rasa dihargai.

kau perlu berhenti
walaupun sekejap
jadilahh..

kalau orang tu sayang
dia akan nampak 
dia akan nampak siapa kau dimata dia..

buat apa dinanti 
pada yang tak sudi
lebih baik pergi
membawa diri memujuk hati

tak perlu ditangisi
bahagia pasti mengiringi -- nanti...

penat - sakit hati - cemburu 
semua bersatu dalam satu perasaan -- pedih

dan akhirnya
aku memilih untuk undur diri.

BYE

selamat malam.




Friday, 1 November 2013

untung dalam malang. hihi

assalamualaikum and hai.



actually zara baru balik dari pasaraya Giant Tampin. Keluar berdua je dengan kawan zara sorang ni. kekonon keluar nak amik duit kat atm je. tudiaa pegi amik duit sampai kat giant. haha. nampak tak maksud tersirat tersurat kat situ. hihi

kawan zara ni sewa kereta viva kat sorang abang ni.. molek la kan kete kecik sebab naik berdua je..
so tak pela.. kitorang keluar la dari micet nak pegi petronas isi minyak.. dari micet nak ke tampin dekat je.. lebih kurang 15 minit..

unfortunately, something wrong happened.. cuba teka pedia ?!!

minyak kete habis !!! 
serious kitorang dua dalam kete tu mati akai teruihh..
nak dijadikan lebih tragik lagi kete kitorang habis minyak kat tengah jalan sebab time tu tengah berhenti kat traffic light.. ya Allah time tu kecut giler perut.. bayangkan la tetengah malam pastu kete plak benti tengah jalan.. risau kena hentam dari belakang je = =''
owkay then kitorang bertenang jap.. kawan zara ni kol akak kete sewa tu mintak tolong.. 
cakap punya cakap pastu akak tu cakap satgi dia datang.. fuhhh lega ! 
kalau akak tu suruh settle sendiri memang masak la kitorang.. dalam kepala dah pikir dah calon-calon bebudak laki yang mungkin kena paksa hantar minyak untuk kitorang.. hihi

kitorang tunggu je la dalam kete.. bila lori lalu kat sebelah je terasa bergoyang kete ni = =''
tawakal je la time tu.. Alhamdulillah la selamat.. dalam tengah tunggu akak tu dtng hantar minyak tetiba ada satu motor ni benti tanya.. ada dua laki.. muda lagi.. rasanya budak sekolah..hmmm..mula-mula ingatkan wakil dari akak tu rupanya bukan.. bebudak tu nak tolong tolak kete ketepi tapi kitorang cakap takpe la.. sebab ingatkan akak tu nak sampai dahh.. then dorang pon pegi laa.. rupa-rupanya akak tu lambat lagi.. tak sampai-sampai pon dari tadi kitorang menunggu T___T

zara pon reda jela.. duduk la dalam kete tu sementara kawan si zara ni main game.. bosan dia kemain lagi.. tetiba zara perasan ada satu mamat naik moto ni dia dah lalu tepi kitorang.. sampai kat traffic light depan sikit dari keta kitorang dia pusing balik.. ehh zara pon pelik la jugak.. dia datang kat kitorang.. bila ada kat depan mata ya Allah hensemnyaaa! sumpah tak tipu.. tergamam terkesima terpaku terkelu and sume prasaan la ada..muka mamat ni manis.. dah la tinggi kurus plak tu.. dia tanya keta kenapa.. kawan zara ckp la yang minyak habis.. pastu dia cakap " hmm takpela.. meh nak tolak keta ketepi " what ?!! kitorang tak mampu nak tolak pelawaan mamat ni macam yang kitorang buat kat adik-adik tadi T___T wakaka..

so mamat ni tolak la keta sesorang dia.. gila gentle nya ! owkay kitorang dalam kete lepas mamat tu pegi meroyan macam apa je.. hilang dah sifat perempuan melayu terakhir kat situ.. part paling best bila cakap thanks kat dia.. dapat cakap sepatah ayat tu kat dia pon kira macam nak pengsan.. ya Allah teruknya = ='' tapi giler terharu la tadi.. 

 kalau ada budak laki yang baca citer zara ni mesti cakap 
" alaa biasa la tu " 
ataupon 
" alaa pompuan ni cepat cair ahh " 
ataupun 
"ekeleh tu pon boleh jatuh hati ?!! "
ataupun
"huishhh gediknya = ='' "
 kannn ?!
haihh tula.. korang tak paham perasaan pompuan..
rasa terharu tu lain macam..
tak sama macam perasaan-perasaan sebelum ni..
first time rasa perasaan ni.. ceh wahh kemainn.. haha
maybe sebab jarang dihargai..laki kat luar sana bukan sumenya respect pompuan..
caye la cakap gua !

so nak highlight dari citer ni apa yang zara nak cakap 
" jangan mengeluh bila ditimpa masalah.. setiap masalah adalah ujian untuk kita dan setiap masalah ada hikmahnya.. see !! kitorang dah jumpa hikmah tadi..haha " 

second story ~

" ehh ada lagi minah ni nak citer = ='' 

HAHA. suka hati kita la..

lepas beli belah kat giant tadi zara pegi beli burger.. lapar plak berjalan satu giant tadi..
time pegi order tu prasan jugak la abang tu pandang macam tengah terpikir sesuatu.. kita buat donno je la kan.. mungkin malam ni kita ni terlebih comel ke hape.. kahkahkah.. sesuka hati je buat conclusion sendiri = = '' 
lepas tu pesan kat abang tu nanti kitorang ambik sebab nak gi beli air kat restoran depan tu.. 

lepas beli air.. kitorang pegi la balik gerai burger tu..
ehhh dah siap masakk.. cepat betol = =''
lepas abang tu bagi duit balance tetiba dia tanya " budak mana ni ? micet ehh ? "
zara pon jawab la " ha'ah "
then abang tu cakap " owhh patotla macam penah nampak :) " 
zara senyum je la.. haha..patotla pandang tadi macam pikir sesuatu..
abang tu budak micet jugak la kiranya.. maybe cari duit lebih dengan berniaga.. bagus betul :) 
tapi silap tadi tak mintak diskaun sebab malu ahh lepas dia cakap penah nampak kita..haha..

bila sampai kat kete
ehhh baru teringat zara tertinggal air kat gerai burger abang tu..
segan nak pegi balik tapi pegi jugak lahh.. haha
abang tu ngan member dia pandang pelik ahh sebab zara pegi balik gerai dia.. zara pon selamber badak je la gi amik air kat depan tu..zara tunjuk botol air tu dengan tersenyum comel.. wakaka..
dorang gelak je laa.. owkay yang ni memalukan.. mcm mne boleh jadi pelupa ni haihhh = =''

penat ahh menaip pepanjang ni..
nak menikmati burger abang tadi.. haha..

BYE
  

xoxo      
gudnight.. tata