SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Monday, 30 April 2012

saya bekas pelatih plkn kem tegas mesra, selama perak (=

ini realiti..hak3.. <3

Sunday, 29 April 2012

 RENUNGAN KITA BERSAMA~

kasihan seorang perempuan.

diam-- dia lemah.
lantang-- nampak salah.
mesra-- dia sundal.
pasif-- suami gatal.

kahwin-- "bila beranak?"
tak kahwin-- pasti digelak.
berzuriat-- xcukup sempurna.
tak berisi-- lagi dikata.

berhijab-- tak cukup labuh.
tanpa tutup-- lagilah heboh.
setia-- dimadu sana sini.
curang-- dicanang keji.

terlalu cinta-- dimain2kan.
terlalu berjaga-- dimarah2kan.
sering nangis-- rimas selalu.
mata kering-- dipanggil batu.

orang mendosa-- yang salah perempuan.
bila pahala-- lelaki diagungkan.
buat betul-- pelbagai dipersoal.
buat silap-- sekampung berbual.

aduhai--
betapa kasihan;
betapa kasihan.

*pause*

kadang2 bila aku baca status2 chauvinist di fesbuk, aku rasa macam hendak komen dan maki selalu. aku tidaklah seorang anti lelaki, jauh sekali seorang feminis. aku cuma keadilan dalam pertimbangan.

baca status2 'jantan konon2' ini buat aku hendak muntah. beri nasihat itu ini pada wanita tapi dia sendiri melakukan perkara2 yang menjadikan perbuatan wanita yang dikata itu suatu fenomena.

contoh:
bersinis tentang perempuan bergambar tidak sopan.
SENDIRI ada gambar dalam kelab malam sama perempuan.
bertegas tentang aurat perempuan dan berkeras tentangnya.
SENDIRI cuma bergaul dengan mereka2 berkain atas peha.

apa cerita?

Saturday, 28 April 2012

~HEY GIRLS~
Don't waste your time giving someone a second chance,
when there is someone better out there waiting for their first...
*adifarhaz <3
 PENGHARGAAN BUAT ANDA (=
ucapan ribuan terima kasih kepada seseorang yang berada di jepun yang telah edit blog saya... jasa anda amat dihargai.. (:
 *blog saya lebih terurus..hehe (:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alangkah indahnya jika dirimu sentiasa disisiku,
fikiranku hanya dipenuhi dengan suaramu...
berikan aku satu lagu...
agar aku sentiasa berasa kehadiranmu.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
saya dah jumpa dia,, tapi jual mahal lagi bagus.. (:
# hati kering (=

Saya baru belajar tentang blog ... bila da tau sedikit sebanyak ,, memang saya tak bole nak berhenti menaip... jari jemari saya seakan-akan menari di atas keyboard untuk terus menaip dan menaip sampai bila-bila...lalalala~

 *gile menge-post..huhuhu (:

       KOLEJ MARA KUALA NERANG,, WAIT FOR ME.. (:

            Lagi 2 minggu je aku boleh bermalas-malasan kat rumah.. lepas ni aku kena pergi sambung belajar plak kat kmkn... sedih pon ada bila pikirkan kena berpisah lagi dengan keluarga..baru je dua bulan aku duduk kat rumah.. ): haish, tak pe la.. demi nak mengejar cita- cita aku gagahkan diri..yeah..!! bosan la plak aku tulis entry ni panjang2... aku sendiri pon malas nak baca ...hahahaha... tapi apa aku kisah.. suka hati aku la nak tulis pe.. >,< hihihi... sambng baca balik... dalam aku sedih nak pergi kmkn,, aku rasa teruja gak.. bkn pe, aku tak sabar nak pegi beli barang2.. baldi, gayung, hanger, barang mandi, selipar, kasut sukan, pen, pensil, pemadam, exam pad, baju and so on...  pendek kata semua benda aku nak beli... mak cakap teringat masa mula2 aku msk mrsm pasir salak time form1.. sume beli baru.. selimut, sarung bantal, baju, even bantal pon bali baru walaupon da berlambak bantal kat rumah..hahahaha...lawak2...
           Tak sangka masa berlalu degan pantas :) sedar-sedar dah 18 tahun.. kalau nak kawen pon da boleh..hahaha....lepas ni aku bakal bergelar mahasiswi.. aku takot la.. boleh ke aku berjaya..? harap -harap aku kuat nak menghadapi cabaran yang lagi mencabar kat luar sana... insyaAllah.. (:

           * menghitung hari sehingga 13 mei...
   



                                         aktiviti ketika kebosanan ==''                              

hari ni saya berceloteh panjang lebar dgn dani... walaupun baru kenal,, tp mcm da penah kenal sblom ni...hak3... aku dgn tak tahu malunya tanya dia macam2..hak3 .. ntah pape la aku ni... bile da  tak tahu nk cakap pe,, masing2 diam je...hihihi.. aku ni susah sikit nak berguarau senda dgn lelaki.. kalau dgn budak perempuan mmg aku belasah je buat lawak sebab nanti tak kisah la budak pompuan tu nak cakap aku ni gile ke or what ever.,,tp die lelaki,, jatuh la saham aku sebagai perempuan melayu terakhir nanti..hak3.. ye ke terakhir??  suka hati aku la nak cakap ape.. janji aku bahagia.. hahaha..ayat  aiman asyrani kat aku...


ni la dani.. (:
aiman asyrani?? sape pulak mamat ni..?? dia kwn skolah rendak aku.. dia ni baik,, tapi kuat perasan.. selalu ckp kat aku yang dia ni kacak..hahaha..tapi aku tak nafikan ko memang kacak la aiman..hahahaha... mesti ko kembang kalau ko tau kan? ceh,, da lumrah ko ni kuat perasan.... mr. sweet talker saya..

hari ni saya sangat seronok..!! yeay....


                                       tak sabar-sabar nak pegi skolah..!!!!

sekolah..?? haish... apa yang syoknya tentang sekolah ni.... orang cakap pahitnya sekolah, manisnya kenangan.. betol la tu.. hiihi... nampak sangat tak suka pergi sekolah... aku kalau bab nak cite pasal skolah ni, pe yang aku ingat ialah masa bersuka ria dengan kawan-kawan..hahahahah...biase la tu kan.. sape yang suke pegi skolah... taon lepas merupakan taon akhir aku  jadi pelajar sekolah...huhuhu..bunyi mcm best tp hakikatnya, x best mane pon...duduk rumah menganggur memang membosankan.. aku rindukan suasana kecoh kelas 5C... awal-awal pagi lepas subuh berjemaah kitorng da pegi masuk kelas... fuhh.. betapa rajinnya pelajar2 spm mrsm pasir salak 2011...hihihiih... mcm2 style de dlm klas aku ni..

aku : dlm kelas diam, tp kat bilik,, hahahaha,, paham2 je la
aliaa : kwn sebelah meja yg baik hati.. <3
manis : sngt periang dan hyperactive...
raihan : selalu menghiburkan orng dgn gayanya..
seha : makcik gosip..!! hak3
syaza : klon selena gomez dowh...
balqis : tegas tapi mesra.. (:
dayana : comel (:
nadia : tidak di jangka..hihihi
masyitah : isteri yo seob..
minah : kanak-kanak ribena..
anis : go anis go 3x!! *hoki
yam : cubemate terbaik..!! sayang yam.. (:
umi : cun berbaju kurung pink..!! :)
atin : klon neolafa..!! cun abes..
amani : bakal doktor.. goodluck..!! 
 bdk laki ramai sgt kalau nak cte sume kat sini.. bgtau nama je la..hak3..
nash, emirul, hasrin, syauqi, aiman, nik, afham, iskandar, khairi, khusyairi, afiq,    

 

Friday, 27 April 2012

chenta..~

         ingin aku tulis lagu cinta..,,
         agar kau tahu tentang perasaanku...,,
   
*jiwangitubukandiriku,,