SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Saturday, 16 August 2014

bahagia kan?


Bahagia itu bila sesuatu yang kita harapkan muncul tak disangka.

kan ?!

mungkin yang ini.


Pada awalnya aku ingin begini,

Jatuh cinta pada engkau,

Cinta pada yang sederhana,

Yang tak perlu sempurna.



Tapi bila lama,

Bila rasa dah bahagia,

Aku lupa asal usul,

Aku buta pada sejarah lama,

Aku alpa yang aku pernah terluka.



Bila teringat,

Baru tersedar,

Yang aku dah terlalu tinggi,

Dan yang paling pasti,

Kalau jatuh aku mesti mati.



Aku tak sanggup nak hadapi,

Seperti dulu yang setengah mati,

Aku belajar berdiri sendiri.

Ahh buntu aku akal mati.



Kenapa kau hadir.

Selalu birukan hari aku.

Kau balut luka lama,

Kau buat aku rasa sempurna.










indahnya.


Jujur aku katakan,

Aku tak pandai kalau nak ceritakan,

Saat manis saat indah yang aku rasakan,

Bila hati mula tertawan,

Pada dia, kumbang yang rupawan.



fening fening

Perlu dicari ?
Atau
Biarkan muncul dengan sendiri ?


kalau tak mahu, ada pulak yang sudi

kalau mahu, ada pulak yang lari.


Thursday, 19 June 2014

kesempatan.


lagi lama kau kenal aku,

lagi banyak kekurangan aku kau nampak.

sama ada kau mahu terima,

atau lari dari kekurangan  aku,

sama ada sama sama mahu baiki

atau

kau biar aku terkapai kapai

satu aku mahu pesan.

jauh mana kau pergi,

kau takkan dapat yang sempurna.


kau kenal aku.

aku kenal kau.

terima kasih sebab beri peluang

kesempatan untuk aku belajar.



Sunday, 25 May 2014

sembang.



pandai kau cakap pada orang.

'jangan jadi bodoh sebab cinta'

tapi bila kena pada kau ?

tiap masa menggelabah.

sampai malam mengelamun tak sudah.



hantu.


apa gunanya aku.

kalau kau masih mengharap.

pada dia yang lama.


aku cuba fahami.

aku maafkan segala salah laku.

tapi kalau dah berulang kali.

apa kau fikir aku tiada hati ?


jangan jadikan aku sebagai alasan.

aku bukannya tempat 'pelarian'.

untuk kau lari dari perasaan lama.

yang masih segar bugar berhantu.

Friday, 2 May 2014

Monday, 14 April 2014

amboi sangat.


tak elok sebenarnya tido lepas asar.

orang cakap boleh jadi gila.

kau nak jadi gila sebelum kawen ?

mesti tak mau kann ? hahah.

orang cakap pepetang cenggini baik pegi riadah.

joging ke.

main badminton ke.

main futsal ke.

bagi keluar peluh.

baru badan sihat.


jujur la.

aku penah la jugak tido lepas asar ni.

penangan dia bila aku bangun tido.

diri sendiri pon macam dah tak kenal.

terok derr. sumpah teruk.


emmm.

sebenarnya sekarang ni aku rasa macam ala-ala sleeping beauty laa.

tak paham ?

aku ngantok.

nak tido.

ahh abaikan apa yang aku merepek awal awal tu.

kakaka.




bedak sejuk.



kau tahu ?

takde benda yang lagi bahgia.

bila kau dapat menulis.

coretkan isi hati.

baca kesah orang lain.

sambil ditemani milo panas.

tak lupa jugak roti kering hup seng.

ohh dan jugak lagu warkah.

perghhh bahgia.

kau rasa ?!


bedak sejuk takde kena mengena.
orang gila je pakai bedak sejuk pepetang cenggini.

HAHA.

biarkan saja.


aku takut.


aku bukan nujum pak belalang.

yang bisa meramal isi hati.

yang bisa mengubah perasaan.

yang bisa memaksa akal.


biarkan lahhh.

masih awal untuk aku menilai.

bila sampai waktu.

semuanya akan terungkai

Sunday, 13 April 2014

luah apa yang kau rasa.


untuk pecinta tegar.

yang tahan caci maki.

yang tak teragak untuk ikut kata hati.

teruskan.

jangan berhenti.

HAHA.

feberet hati. hihi


cinta aku ini hanya penuh dengan senikata.

janji janji aku.

mungkin tak setanding emas permata.

yang tak pernah cukup.

biar sampai bila aku kaji.

cuma satu yang aku tahu.

yang aku pasti.

engkau tetap kegemaran hati :)

jampi merambang.


ajarkan aku untuk bisa.

menjadi yang engkau cinta.

agar aku bisa merasa.

rasa yang luar biasa.

warkah.


kisah lama biarkan mati.

jangan kau ungkit lagi.

bukan kerna masih ada hati.

cuma aku mahu pergi.

Monday, 7 April 2014

cuit.


tak sangka begitu cepat

kau telah terganti.

aku pon tak sedar.

bila yang baru mencuit hati.

heeeee

jaga jaga.


tak mudah untuk aku terima.

walau kini aku selesa.

waspada tetap ada.

luka lama masih terkesan.

yang penting.

aku tak ingin lagi rasa.

Sunday, 6 April 2014

sama :)

tak sangka.

'rasa' yang sekian lama hilang,

masih dapat aku rasa.

biar orangnya berbeza.

asal bahgianya,

tetap sama.

Thursday, 3 April 2014

bukan pasal hang.


nak luah marah marah tak boleh.

satgi ada yang mengadu.

tambah keje aku.

nak cerita satu persatu.


ehh jangan mengadu.

ni bukan pasal youuuuu.

mintak sangat.

aku tau kau kuat--- hati.

Tuesday, 1 April 2014

beribu sayang.


aku dah pesan.

setia tu tak semudah makan kuaci.

goyang kaki.

tak.

ujian datang bertalu talu.

tapi sayang kau gagal.

sayang seribu kali sayang.

tak rasa?


apa kau tak rasa bersalah
menjadi penyebab aku dan dia begini?

monolog.


Takdir yang menentukan,

Pertemuan yang tak disangka.

Takdir juga,

Yang menentukan perpisahan.



Bila sembang soal hati.

Takde siapa yang mampu duga.

Rindu ahhh.



kira kira.


genap seminggu

kau minta aku pergi.

Saturday, 29 March 2014

pergilah.


sudah hilang aksara mau ku susun.

untuk ku canang tentang kamu.

tak daya berkata.

kerna kaulah puisi itu.

yang indah merdu.

buat aku bisu.

kalah.


perit tahu.
bila ada yang cuba,
sailang kesayangan kita.
aku perhati je dari jauh.
nanti senang aku pergi.
sakit sekejap.
luka yang lama.

leceh.


waktu kau tak kenal aku.

kau akan suka aku.

bila kau kenal segalanya

tentang aku.

derita aku.

luka aku.

nescaya kau akan pergi.

percayalah.

jamah kata.


aksaraku hanya untuk aku.

tidak kamu, tidak mereka.

jika ada hati yang terasa.

jalanan kita itu sama.

takdo gapo la.


janji tinggal janji.

dia pimpin tangan kau pergi.

sedangkan aku masih disini.

dengan hati yang mati kerna janji.

Wednesday, 26 March 2014

jahatnya dia.


kau dah lama menyepi.
Bila kau datang kembali.
Bukan nak senangkan hati.
Rupanya nak putuskan tali.

harap.


Berduyun khabar duka.

Khabar gembira tak kunjung tiba.

Moga esok ada berita.

Moga ceria hati yang luka.

cuba kau rasa.


Cuba tepuk tangan
Tanpa tangan kanan,

Cuba kau berlari
Tanpa kaki kiri,

Itu yang aku rasa.
Bila kau tiada.

Penantian itu panjang.
Jangan pendekkan dengan benang yang bergulung singkat.

Tuesday, 25 March 2014

kalau.

kalau aku tak sayang.

aku tak risau.

kau tak rasa.

apa lagi yang kau nak mengadu?
katakan saja.
luahkan semua.
setiap inci hal aku pada dia.
biar aku jadi.
insan asing di mata dia.
biar dia lebihkan kau dari aku.

aku tau kau baca.
aku nak kau faham.
dia segalanya bagi aku.
bila dia marahkan aku sebab kau.
aku tak rasa kau tau apa yang aku rasa.



salah.

bukan salah aku
kalau kau
tak reti bersastera.

puiii

puas ?

mengadu.
Mengadu.
mengadu.
Dan.
teruskan mengadu.

puas hati ?!

keje giler.


 Kau mintak aku lupakan kau ?

Bukan keje senang man.


Monday, 24 March 2014

yang dikata janji palsu.



Walau aku bilang aku dah tak peduli.

Walau aku mengaku aku dah tak sudi.

Walau aku kata aku dah cuci hati.
  
Tapi yang pasti aku masih lagi.

Mengharap harapan dulu masih menjadi.


Aku hanya seorang perempuan.

Yang penuh dengan angan-angan.

Yang banyak impian dan harapan.

Hanya impian untuk kebersamaan.


Saat ini aku bukan apa.

Cuma teringat segala harapan yang kau kata.

Semua janji yang kau ungkap.

Yang rupanya terlebih gula.

Sampai buat cinta aku terluka.

Tapi cuma satu yang aku jumpa.

sayang aku matanya celik tak buta.


kalau mati kutu.


Hanya satu pesan aku.

Kalau satu hari dia buat hati kau mati kutu.

Jangan malu cari aku.



kejar.


Terlalu ramai yang mengejar cinta.
Hingga lupa yang sedia ada.




magis kau.


Hari itu.
Kita ukir senyum sama-sama.
Kali pertama.
Senyum.
Dan kita mula berharap.
Sampai bila-bila.
Bila-bila.
Kekal mungkin.

Sangat magis sayang.
Terlalu magis.
Untuk diungkap satu persatu.
Ketawa kau.
Senyum kau.
Manja kau.
Pujuk kau.
Semua pasal kau.
Terlalu magis untuk percaya.

Entah untuk kali ke berapa.
Kau watak utama dalam setiap cerita aku.
Biarkan.
Biar sebati dalam fikiran aku.
Tentang kau sayang.
Semuanya tentang kau.

Friday, 21 March 2014

Friday, 7 March 2014

lagu jiwa.



ku lapangkan dada.

walau aku terluka.

semoga bahagia.

bersama dirinya.

kerna kau telah memilih dia.

aku mengamuk ni.



Pergilah cari kehidupan sendiri.

Banyak lagi kumbang yang menanti.

Mengapa gula gula hati 

aku jugak yang kau termimpi ?






Wednesday, 5 March 2014

bukan puisi.



bawa hati.
pergi lah jauh-jauh.
jangan lagi mengharap pada yang tak sudi.
dia bukan yang terbaik.
hanya ada disaat memerlukan kau.
pergi setelah temu cinta baru.
setelah hilang segala senyap sunyi dalam hati.
setelah mampu berlari sendiri.
dia hanya gunakan kau.
untuk membasuh luka lama.
dikhianati kekasih hati.
yang terlalu disayangi.
tak guna lagi kau menanti.
kau tak pernah wujud.
dalam senarai permaisuri hati.
percayalah.
aku pernah lalui.
tak rugi apa yang kau rasa.
aku lebih tahu untuk menghargai.
setelah apa yang dia bagi.
pengkhianat macam tu.
biarkan bebas menikmati.
dunia yang bukan ori.
datangnya bukan dari hati.
cantiknya tak dapat dinikmati.
setelah kau dia aku mati.

bodoh. sedarlah diri.

Tuesday, 4 March 2014

dalam diam.



dalam diam.

mula jatuh hati.

lagi dan lagi.

aku tinggalkan jejak hati.

supaya kau ketahui.

harap kau mengerti.

supaya kau mencari.

aku dalam diam.

Saturday, 1 March 2014

pengecut.



Kau jaja pasal aku.

Buat muka tak bersalah.

Kau tak pernah bagi peluang untuk aku jelaskan keadaan.

Pengecut.


Friday, 28 February 2014

aku rasa.



Jatuh cinta.

Jatuh suka.

Terluka.

Terjatuh.

Terbiasa.

E.K                                 

Tuesday, 11 February 2014

bajet puas hati.



aku dengar kau dah ada pengganti.

luruh la jugak hati.


kalau ikot kewarasan akal.
bagus untuk kau.
kau bahagia aku bahagia.

kalau ikot nafsu hati.
aku dah ambik pisau.
bukan untuk bunuh diri.
saja nak korek balik dada ni.
bagi pada dia kau punya hati.

Eheh.
konon baik.

memang aku hipokrit.
aku berlakon.
cakap macam jujur ikhlas suka kau pergi.
puihh.



bukan berhari.



ini soal hati.

kita bersama bertahun.

bukan berhari.

Sunday, 2 February 2014

jatuh punya hal.



' sakit jatuh cinta tak berbalas

lebih sakit dari 

sakit jatuh tangga tak berubat '

Wednesday, 29 January 2014

cliche.



wherever you go

whatever you do

i will be right here waiting for you.

whatever it takes

or how my heart breaks

i will be right here waiting for you.

be you.



people were created to be loved.

things were created to be used.

the reason why the world is in chaos.

is because things are being loved.

and people are being used.


ranap.


Manusia biasa.

Bila tibanya malam.

ranap.

dengan kenangan.



Selalu.

Tuesday, 28 January 2014

HOPELESS.



because you are MINE !

lagu.



rindu doh.
nak tukar tukar lagu dengan kau.

rindu dulu dulu.
aduhai.

bebelan bebeh.


dah sebati rasanya.
rasa yang bercampur baur.
entah macam mana nak gambarkan.

macam tutti frutti pon ada.
macam big apple cheese pon ada.
macam mcflurry oreo pon ada.
macam coconut shake pon ada.

kadang kadang terlupa.
kadang kadang teringat.
kadang kadang malas nak ambik tahu.
kadang kadang terambik peduli.

aku dah cakap.
perempuan ni susah.
leceh.
ishh.



conversation.



talking to you.

really 

makes my day.


hikayat.



kau irama terindah.

yang

tak lagi ku dengari.

sepi.


basi.


walau beribu bintang di langit.
bulan yang satu tetap ku nanti.







Friday, 24 January 2014

here's my resignation.


I still remember everyday.
And memories don't fade away.
And it all falls apart.
In the shadows of the past.
It can seem to be so hard.
But it's time the feelings pass.

The truth.
I don't want to go.
But i feel that i should.
Cause i'm falling apart.
And I die.

hey girl.
You gotta be strong.
Gotta move on.

hey dude.
How could you be the better part of me ?
when we're only half of what we used to be.

And last.
I'm leaving.
So goodbye, farewell :)

late.


If i could start again.

I'd throw it all away.

To the shadows of regrets.

And you would have the best of me.