SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Sunday 11 August 2013

heartless :D

assalamualaikum :)


Ada diantara kita yang berubah sebab someone..  Namun ada juga orang yang mereka sayang kawan, family atau sesiapa yang mereka sayang berubah menjadi orang lain.. Tak sama macam dulu.. Masa mula-mula kita kenal dia.. Bencikan ? Sedih menyesal bengang pun ada..Aku pernah hadapi semua ni.. Sungguh menyakitkan hati.. Cukuplah sekali berlaku.. Tak nak berulang lagi..

I LIKE PEOPLE WHO CAN I OCCASIONALLY HAVE REALLY DEEP CONVERSATION WITH , AND AT THE SAME TIME JOKE AROUND WITH THEM :)

Someone yang kita kenal ada juga someone yang kita dah lama kenal yang dulunya baik, peramah, selalu tegur kita dan selalu bertanya khabar but now..ianya sangat berbeza.. Kita dengan dia macam dah tak pernah kenal.. Padahal dulu kita dengan dia bukan main lagi baiknya.. Ada juga perasaan rindu.. Sedih.. Rasa nak tegur tapi tak berani nak tegur.. Kadang-kadang kita terpikir.. Adakah dia rasa apa yang kita rasa? perasan apa yang kita perasan ? yeah.. Jawapannya setengah daripada mereka mungkin rasa dan sebahagian lagi mungkin tidak merasakannya.. 
Heartless.. Terus berubah..

But.. maybe it is our own fault.. Mungkin kita yang berubah.. tapi kenapa? because they were too..
Mungkin kita je yang tak perasan semua tu.. Masalah utama mungkin EGO.. Masing-masing nak menunjukkan ego masing-masing.. Yang akhirnya menghancurkan hubungan yang telah sekian lama dibina.. tak nak orang menegur kita.. Nak orang je yang menjaga hati kita.. Nak orang je yang minta maaf kat kita.. Sepatutnya kita pun kena fikirkan hati dan perasaan orang lain.. Jangan suka sangat mainkan perasaan orang.. Jangan disebabkan ego kita menyesal suatu hari nanti.. 

Jadi.. Tak kisah la dalam persahabatan ke atau percintaan atau apa sekalipun , setiap individu memainkan peranan masing-masing.. Letakkan ego jauh-jauh.. Buang sifat angkuh.. InsyaAllah , kasih sayang kita pada seseorang akan bertambah.. 


1 comment: