SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Friday 17 May 2013

imbas otak.. hihihi

assalamualaikum.

apa yang cik zara nak citer hari ni ialah tentang zaman dulu kala.. zaman hati tengah muda berbunga riang.. hihihi..owkay zaman bila la tu = ='' ?? haha.. zaman skolah rendah dulu la.. eh pasai pe tetibe je nak citer zaman skolah rendah ni ?!! haih~ yela hari ni kan teacher's day !! yeay..!! owkay sebelom terlmbat saya zahra fida a.k.a budak pemalu *hihihi prasan,, nak ucapkan happy teacher's day kepada :


  • cikgu zaharah, my only teacher time kat tabika kemas tmn perpaduan :) *teringat kenangan masuk pertandingan kolaj ;)
  • cikgu cikgu sekolah kebangsaan perpaduan :) 
  • cikgu cikgu sekolah menengah kebangsaan wira jaya * sempat masuk situ sebulan je :)
  • cikgu cikgu sekolah menengah kebangsaan tambun * sempat masuk beberapa minggu je :)
  • cikgu cikgu MRSM Pasir Salak :)
  • lecturer lecturer Kolej Mara Kuala Nerang, Kedah :)


tapi untuk kali ni cik zara nak citer pengalaman time zaman skolah rendah.. time zaman budak2 ni la bnyak kenangan manis ngan cikgu cikgu.. sebab time tu budak budak lagi.. banyak benda yang baru belajar :D

TAHUN 2001..
tahun pertama aku masuk s.k perpaduan.. skolah tu pon baru bukak tahun tu.. kami la batch pertama.. batch 'anak sulong' skp..tapi tahun ni tak banyak sgt kenangan.. sume benda masih baru.. haih~ senang kata budak budak lagi.. nak buat jahat pon tak tahu.. hihihi

TAHUN 2002..
aku tak suka sangat nak ingat tahun ni.. haha.. sebabnya time periksa akhir tahun tu aku dapat nombor corot.. kalau tak salah dapat nombor 20 lebih daripada 40 orng.. terok sangat ! owkay kita move on ke tahun yg seterusnya :)

TAHUN 2003..
hah tahun ni best..periksa pon dapat nombor best :D tahun ni la tahun kebangkitan aku wei !! aku ingat lagi guru klas dia.. nama cikgu tu puan Faridah Ali Musa.. ala time kecik kecik dulu biasa la kalau takot ngan cikgu kan.. sebenarnya bukan takot cuma terlebih hormat :) serious aku ingat cikgu ni garang sangat.. dalam kelas tak pernah plak nak terdetik kat hati nak beramah mesra.. cikgu pon kalau masuk klas terus mengajar je..tapi ada satu kejadian ni yang buat aku ingat sampai bila bila.. time sambutan hari kanak kanak aku hantar something kat bilik guru untuk cikgu.. time cikgu amik barang tu dari aku ,, cikgu tu senyum manis giler kat aku.. dia cakap terima kasih.. dengan senyuman yang manis then ucapan terima kasih tu buat aku rasa lain macam giler !!.. haih~ susah nak terangkan mcm mne :D hahaha

TAHUN 2004..
tahun ni pon gempak jugak !! tahun pertama skolah time sesi pagi.. sebelom ni skolah petang.. cikgu klas untuk tahun ni puan Rusuhaiza.. ni lah cikgu feveret i !! hari tu ada terserempak dengan cikgu.. terharu sebab cikgu masih ingat kat kite~ huhuhu..cikgu aiza banyak bagi semangat.. terutama dalam subjek math.. igt lagi time kelas malam *kelas tuisyen.. berlumba lumba dengan kengkawan sape siap latihan sifir dulu.. kenangan sungguh laaa! time darjah 4 ni pon untuk pertama kali aku jadi bendahari kelas * ceh tu pon nak mention = =''.. hahaha.. suka ati laa.. susah gak la dapat jawatan ni.. paling malas time nak pegi mintak duit kat sorang-sorang.. macam2 alasan yang dapat.. tp ada gak yang terlebih rajin nak bayar.. kadang2 ada yang bayar abis untuk bulan tu.. ala bukan mahal pon.. sehari 2 posen kot.. tak ingat la.. hahaha..aku bendahari untuk budak pompuan je.. untuk budak laki si haikal.. tapi terserlah la aku paling rajin buat kerja.. hahaha *puji diri sikit !!

TAHUN 2005..
tahun ni banyak la jugak kenangan.. kenangan yang paling tak boleh lupa ialah kenangan time buat koir sempena hari merdeka.. time tu ada cikgu praktikal.. tp tak ingt nama la.. ingat sorang je.. cikgu nashrul khairil.. mcm mne ingt cikgu ni ??! sebab sampai sekarang still contact kat facebook.. nampak tak betapa bergunanya facebook ni.. hihihi..semangat gila budak 5B berlatih.. menyanyi dengan penuh semangat.. ghindu gile !! owh nak tengok gambar ?! ada gambar la.. don't worry..

rasanya ni lepas nyanyi kot.. abis comot2 je pon = =''

ceh wah !! amacam ?! comel tak ?! wakaka..

tunggtu turn kot :) comel kan budak budak ni.. haha
pertandingan koir ni kitorang dapat nombor satuuu ! i'm so proud of you guys ;) * ceh baru sekarang nak bangga.. hahaha

TAHUN 2006..
yes tahun akhir..sedih plak nak citer.. time nak abis skolah rendah dulu sronok ya amat.. sebab nak pindah skolah baru.. haih~ baru terasa nikmat skolah rendah skrang ni = ='' tahun ni la paling best.. merasa jadi senior muda.. hahaha..tahun ni agak kontroversi jugak.. kontroversi yang paling tak boleh lupa ialah kontroversi dengan cikgu errr... tak ingat nama !! = ='' sosyad ! tapi yang ni pasal baju pengawas.. keras kepala gak kan kita time kecik kecik dulu.. darjah 6 dah pandai tunjuk prasaan.. tak nak kalah plak tu.. wakaka.. lawak betol.. pasal baju je pon jadi isu hangat satu skolah.. pergh~ dasyat budak2 skp ni :D 
sebelum nak amik UPSR .. macam biasa la.. banyak dengar teknik2 menjawab soalan.. tapi time skolah rendah dulu mana la nak dengar sangat ceramah ceramah ni.. pegi situ pon duduk diam diam je.. berlakon la jadi budak baik kejap.. haih ~ kantoi je la.. da abis skolah dah pon.. hahaha..time ni pon dah start dah menggatal sikit sikit.. dah pandai da nak ada gosip2 ngan skandal ni.. hahaha.. tak nak kalah jugak = ='' tapi kami tak lebih lebih.. time tu perkataan kapel pon tak tau.. memang sangat noob ! *bak kata gamers zaman skrang.. wakaka..
hah !! ada satu citer ni paling aku ingat.. budak2 klas 6A je yang tau.. tu pon kalau dorang ingat laa.. rasanya tak de sorang pon yang ingat insiden ni.. hahaha.. insiden yang aku maksudkan ialah insiden aku menangis kat depan kelas = ='' bukan sebab kene buli la.. tapi sebab markah percubaan UPSR untuk subjek math aku B !! time tu aku menangis teresak esak.. terok benor perangai.. haih~ kengkawan yang lain dlm kelas ynag sebelum tu bising pon terus senyap.. sume pandang aku.. terkejut mungkin .. haiya..haha..

ini lah antara pengalaman yang tak mampu aku lupakan.. walaupon benda ni berlaku 7-12 tahun yang lepas tapi tetap segar dalam ingatan.. banyak lagi yang indah indah belaka.. tapi ianya lebih manis kalau ada sedikit kenangan yang aku simpan sendiri :D

ABUGI !! *trade mark kita hari ni..teringat kat anwar yang slalu kacau kepala kita sambil sebut perkataan tu = =''

akhir kalam " HAPPY TEACHER'S DAY .. THANKS FOR EVERYTHING..I'M NOTHING WITHOUT YOU.. "

gudnite. assalamualaikum.. tata :)

No comments:

Post a Comment