SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Saturday, 2 November 2013

pendam.



bukan bermakna 
kau senang dapat aku
perasaan aku murah. Bukan.

hati aku boleh terima kau
begitu cepat.. Pelik.

mungkin kau lain.

siapa tahu ?

kau layan dia
sama seperti aku

bila dia mula bergantung harap---

tahu pula 
kau gelabah tak kira masa.

sebenarnya
aku ke dia dalam hati ?

" kau dah boleh pesan kat diri sendiri "

baik kau pergi terus
hati dia bukan untuk kau
kau boleh nampak 
dari cara dia semua.

kau je yang buta.

" ingat nak ambil hati orang bukannya mudah"

sebab bukan mudahlah
 aku cuba jaga hati yang satu tu
walau hati aku tiada siapa peduli.

tiada.

Ingat !

aku bangkit dari celaka yang kau beri
celaka yang kau tinggalkan - pedih.

dan kerana celaka itu.
aku masih disini..

bukan semua pengorbanan
 itu membahagiakan. bukan.

sakit dia
kau pendam macam mana pun
akan jatuh juga setitis dua air mata tu.

ada masanya 
kita terpaksa berundur.
walau betapa sayangnya kita pada dia.

mengalah.

tak.
aku bukannya give-up
aku cuma dah penat

penat bila kau tak tahu menghargai.
semuanya sia-sia.
sampah.

orang nampak apa yang kita ada.
tapi orang tak nampak apa yang kita rasa.

sebab itu
kau lantang bersuara
kerana kau tak rasa sakit celaka tu.

silap aku juga
terlalu mengejar 
orang yang belum pasti
menyayangi dan menghargai aku.
sedangkan sudah ada
yang menanti dan menghargai aku.
janji tinggal janji.

ditipu.

aku bukan yang terbaik.
ya, aku tahu.

tapi kalau kau 
boleh dapat lagi terbaik
yang boleh sanggup hadap
karenah mengada kau semua

Pergilahh.

bila aku dah terlalu kerap
memujuk hati memujuk diri
hati aku dah lali
dah kebal
seolah sakit itu menjadi hobi

moga kau rasa -- nanti.






No comments:

Post a Comment