SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Wednesday 20 November 2013

hati tiga rasa.



aku rindu kau -- sebenarnya

tapi nampaknya
 kau baik-baik saja
tanpa kehadiran aku..

tetap tak ada guna
kalau hanya aku
yang cuba pertahankankan 
kisah dongeng ni..

sedangkan kau
ambil tak kisah.

Buang masa.

ya tak mengapa.
kalau kau mahu pergi
Biarkan..

walau aku tak rela.

'' andai dia kau punya
Tuhan pasti pulangkan dia
untuk kau kembali -- nanti ''

kerana kita semua berhak berbahagia
cuma dalam cara yang berbeza

bahagia itu subjektif
terpulang samada kau mahu
gapai bahagia tersebut atau tak.

memaafkan dan melupakan
itu dua perkara yang berbeza

aku mungkin boleh maafkan
kau dan dia

kesan yang kau dan dia tinggalkan

tapi untuk aku lupakan
Jauh sekali..

mungkin--

hadirnya aku
dalam hidup kau 
sekadar watak pelengkap cerita kau
sekadar mengisi sunyi dalam kekosongan hati

bukan untuk didampingi 
apatah lagi untuk membahagiakan.

Mimpi.

aku tahu
aku bukan yang pertama
bertakhta dalam hati kau
hidup kau..
tapi tak salahkan
kalau aku mahu jadi yang terakhir ?!

itu pun kalau kau sudi -- HAHA.

cakap memang mudah.
tapi yang rasa sakit celaka 
itu aku yang tanggung seorang.

kau nampak 
aku seolah tak kisah
tapi hakikatnya
kau tahu ?!

kalau bukan aku yang di hati
tak mengapa andai aku pergi

Merindulah kau pada yang sudi
Moga ada yang menanti nanti.

selamat malam.

BYE.

ZARA     

No comments:

Post a Comment