SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Sunday, 13 October 2013

merungut all the time.

assalamualaikum.


hai.
 sekian lama tak mencoret di sini :)

semakin hari semakin sibuk 
sibuk dengan kehidupan yang hanya sementara.
yaa !
semua orang tahu ini hanya sementara.
tapi masih dikejar penuh rakus.
masih dicari tanpa henti.
masih dipuja tanpa lelah.
masih di idam tanpa jemu.

sibuk.
tapi masih tak nampak hala tuju.
ini bagi diri aku
aku sibuk tiap hari menyiapkan sesuatu.
seperti hamba abdi.
mengabdikan diri pada tugasan.
setiap hari diberi tugasan.
bukan merungut tapi benda ni lumrah.
mengadu la pada sesiapa pun.
jawapannya tetap sama
'' kau student ''
''normal la banyak keje''
''mana boleh tinggal buku''
''hadap je''
''jangan banyak merungut''
see ~

what ?!
bukan nak protes la.
sebenarnya benda ni betul jugak
kalau sehari tak de tugasan
amboi buat benda lagha kemain suka
24 jam penuh buat benda tak de faedah.
lagi dasyat dari belajar.
tapi ada yang pernah merungut ?!
tak penah dan tak akan ada orang yang merungut kecuali 
CIKGU/ LECTURER or sebagainya.. hihi

so untuk student student kat luar sana
tak kira la yang masih sekolah ataupun bukan
nak merungut tu tak salah
tapi yang malangnya bila korang merungut kerja tu tak kan hilang.
korang tetap kena buat sampai siap.haha

so
enjoy the holidays with the homework/ assignment.. 
haihhh.

buku dah panggil.
BYE.


No comments:

Post a Comment