SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Wednesday 27 March 2013

TAK KAN BERGOLEK SENDIRI :D

salam syg :)

cinta perlu dicari.. ia tak kan datang sendiri..
jika kita cakap " Belum ada jodoh ladi ".,, jadi kenapa kita pergi temuduga untuk dapatkan kerja? kenapa tak duduk rumah dan cakap, " belum ada rezeki lagi " dan mengharapkan kerja datang mencari kita ?

Segala benda yang kita inginkan,, kita perlu berusaha..even semenjak kita kecil lagi untuk mendapatkan susu dari mak pon,, kita menangis untuk memanggil mak..untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan pon,, kita bertungkus lumus mengulangkaji pelajaran sampai lewat malam..untuk menjadi pekerja yang baik pon,, kita perlu menyiapkan segala kerja yang di berikan ..

Tapi kenapa bila timbul soal cinta dan jodoh,, kita terus mengatakan " belum ada jodoh lagi ".. kenapa pada awalnya kita tak diamkan diri je dan mengharapkan mak kita datang bawak susu ? kenapa kita tak berhibur je sapanjang masa dan mengharapkan keputusan peperiksaan kita cemerlang ? Dan kenapa kita tak duduk diam je kat rumah dan mengharapkan ada rezeki untuk kita ?

Segala benda yang kita perlukan,, kita kena berusaha.. termasukla dengan bercinta ^^
Jika kita cakap kita tak de jodoh dan masih tak de pasangan,, fikir-fikirkanlah adakah kita sudah berusaha untuk mendapatkannya ? adakah kita dah berdoa memohon kpd Allah SWT untuk memberikan kita petunjuk dan jalan mencari jodoh ?
.
So, jika kita masih lagi keseorangan dan mengharapkan jodoh datang terjelepuk kat sebelah kita,, fikirkanlah semula.. kita kena berusaha untuk mendapatkannya..Cinta perlu di cari sebab ia tak kan datang bergolek dengan sendiri..





SEMOGA BERJAYA YAWWW~




No comments:

Post a Comment