SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Sunday 29 September 2013

manja , pendek dan dol. kahkahkah

assalamualaikum.

something 'awesome' just happened !
you know what ?! this gonna be the most nightmare 4 ever. erghh = =''

citernya cenggini
malam minggu macam ni so aku decide nak abiskan masa on9 twitter, facebook, blogwalking and so on..
tengah-tengah ralik bersembang bergosip bagai kat twitter tetiba dapat satu call dari nombor yang tak dikenali.. ofkos la nombor tak kenal.. kalau tak benda ni tak jadi = =''

first aku angkat aku say hello..
tak kan nak bagi salam kan.. buatnya yang kol tu non-muslim tak ke ketaq lutut dia nak jawab.. haha..
so yang jawab tu lelaki.. mula-mula dengar suara macam kenal.. tapi lepas tu mcm tak yakin plak..terpikir la dalam hati kot ada orang nak prank..tapi mustahil jugak.
bukan pe.. esok bukan birthday kita pon.. haha..

owkay kita teruskan cerita..
si mamat ni tanya ada tak buat permohonan untuk biasiswa JPA ?! JPA WEHH~ gila aku dah terbeliak mata.. macam mimpi di siang hari.. gila arhh~ aku cakap la tak de mintak pon.. lepas tu mamat ni cakap yang aku ni layak nak ditawarkan biasiswa.. pejam celik pejam celik la jugak mata ni nak percaya .. yela.. aku ni bukannya excellent student ponn.. gila pelik ahh citer dia.. tapi tak pe.. aku layankan je laa.. mamat ni suruh aku pergi pejabat mara yang terdekat sebelum isnin ni.. aku nak protes la jugak sebab bagitau lambat.. tapi disebabkan mulut pon dah terketar-ketar sebab teruja tak larat rasanya nak bercakap.. cewahhh.. haha.. over la.. gaya mamat ni cakap pon macam ada confident.. tu yang caya lebih tu..aku time tu dalam hati terpikir jugak la mana nak cari pejabat mara kat area melaka ni.. memang la ada.. tapi masalahnya kita baru sebulan je pon menetap kat sini.. mana la ada nak eksplor sampai ke pejabat mara.. setakat tesco.. aeon.. giant.. mahkota parade atau dahtaran pahlawan tu aku tau laa.. bab-bab shopping mopping ni tipu la kalau perempuan tak expert.. kahkahkah..

then, aku cakap kat mamat ni owkay nanti aku pergi cari pejabat mara yang berdekatan.. semangat sangat dah ni.. tipu la tak teruja.. aku rasa nak menjerit kot kat situ..tapi nasib baik aku tau nak control diri lagi kat situ haha..pastu aku tanya nak kene bawak ape ? mamat tu cakap la just bawak i/c.. surat beranak ngan slip exam time asasi dulu.. so aku pon terima je la bulat-bulat masuk dalam otak.. dalam hati dah menjerit jerit suka.. ya Allah rasa nak buat sujud syukur kat lantai koridor aras ni.. haihhh :D
pastu mamat tu cakap tu jelah yang dia nak bagitau.. lepas aku cakap time kasih tu * ehh ada ke cakap? entah la lupa.. haha * aku letak la fon..

aku pon melompat-lompat la kat tangga tu.. aku angkat kol mamat tu kat luar bilik sebab line dalam bilik tak clear.. al maklum lahh kawasan sekitar ni bukit = ='' sorry la 'abang' mara.. haha
lepas tu aku lari lelaju masuk bilik.. konon nak tweet yang mara kol.. pergh. betapa terujanya aku tadi.. tak pernah rasa bahagia macam tu :') masih teringat kebahagiaan tadi.. walaupun sekejap tapi cukup bermakna.. cewahh. haha.

belum sempat nak sentuh lappy pon.. baru nak duduk atas kerusi ni tetiba dapat balik kol dari nombor tadi..  ehhh abang mara ni kol lagi ! aku angkat la kol tu.. kali ni bukan mamat tadi.. yang tadi setiausaha dia.. yang kali ni mungkin pangkat bos kot ! wuuuu~ bos ni cakap yang setiausaha dia tadi tersilap ! aku pon hahhh ?!! bos ni pon agak tergagap gagap macam atok tak de gigi je nak cakap.. dia cakap sorry sebab setiausaha dia tadi tersilap orang.. ehhh time aku menulis ni baru terlintas kat otak ni ada ke orang yang keje time memalam cenggini ?!! nape aku slow sangat ni ?!! time dia cakap yang dorang tersilap tu telinga ni macam kena sambar dek petir tau takk !! 
suddenly aku terdengar suara orang gelak kat belakang tu.. then aku terasa suara 'bos' ni macam AINUL MANJA .. omg aku menjerit kat situ macam dah kena histeria..dorang pon apa lagi.. gelak kaw-kaw la sebab dah kenakan aku.. sumpah tak tahan gila time tu.. rupa-rupanya mamat yang bajet mula-mula tadi tu DIN PENDEK = ='' aku yang tengah terkejut tu pon terusla meracau macam hape je.. teruk aku dikenakan dgn dorang ni.. 

frust menonggeng aku malam ni.. konon nak dapat biasiswa tapi tak kesampaian.. nasib baik la tak tepon ayah lagi. tadi memang rasa nak bagitau ayah dahh.nasib baik dorang kol balik cecepat.. kalau tak jadi satu keje plak aku nak explain kat ayah yang anak pompuan comel dia ni kene troll dengan tiga jejaka kurang hensem di malam hari.. kahkahkah.. owhh lagi sorang mamat yang turut terlibat tu namanya  SAM DOL.. nama sebenar ni.. sumpah tak tipu.. 
haihhh kecewa teramat.. tak tau nak habaq mai lagu mana.. nasib baik la tadi tak semangat sangat nak pegi salin benda2 yang nak kena bawak kat atas kertas.. kalau tak lagi teruk kena gelak.. 

jatuh terjelepuk duduk di tepi tangga mengenang nasib di rantau orang.. penat mengharap tinggi menggunung rupanya dusta belaka.. apa nak buat sudah nasib badan.. tapi kalau dorang bertiga ni ada kat depan mata memang ke lubang kubur la akhirnyaaa~

 aku pun masuk la balik dalam bilik.. dengan langkah yang longlai mengheret kaki berjalan perlahan.. hati penuh sayu mengenang nasib di bahan.. selipar di heret tanda protes sedih di hati.. kaki terasa berat tatkala mengatur langkah :')

tak tau la motif sebenar dorang kacau tuan putri comel ni di malam hari.. tapi tadi korang nyaris buat budak comel ni nanges.. hahaha.. sebagai denda nanti aku balik ipoh blanje mcflurry satu ! aku tak kira... kalau tak dapat aku tuntut sampai bila-bila !

so a big thanks to pelakon-pelakon handalan ;



- ainul MANJA
- din PENDEK
-sam DOL

dorang ni sume ex-skp.. so kalau nak amik sebagai plakon tambahan boleh contact saya.. nanti kita kawtim ^^

owkay..lelong3! 
 ambik kome. hikksss

BYE. 



No comments:

Post a Comment