SEMANIS SECAWAN KOPI YANG DICAMPUR 10 SUDU GULA :D

Saturday, 2 February 2013

colours of my life :)

salam syg :)


8 rules to a better life

1. Never hate
2. Don't worry
3. live simply
4. expect a little
5. give a lot
6. always smile
7. live with love
8. best of all, be with god :)

masih ada masa,, jangan putus asa !!

setiap benda yang hidup pasti akan diuji :)
jangan sangka mereka yang kaya sentiasa hidup senang dan tiada masalah..kadang kala mereka yang diberi kelebihan ni lagi banyak masalah dari orang yang serba kekurangan..
dan jangan ingat orang yang kekurangan sentiasa tidak berguna.. kadang kala mereka mempunyai kelebihan yang lebih baik dari yang kita tahu..

dalam setiap kehidupan, kita sebagai manusia memang tak kan lari dari masalah..benda ni semua orang tahu.. tapi mengapa masih ada orang yang berputus asa untuk hidup ?? masih ada orang yang takut untuk menempuh kehidupan?? adakah kerana takut untuk merasa sakit ? kecewa? pedih? duka?
orang yang takut akan kehidupan sama seperti orang yang takut akan bayang-byangnya sendiri..sangat teruk.. 

kita perlu barani..memang kekalahan itu amat menyakitkan,, tapi kekalahan itulah yang mengajar kita untuk berani dan yakin untuk bangkit dan melangkah ke hadapan..

ayah cik zara pernah berpesan kat zara " jangan sesekali pandang ke belakang,, dan jangan sesekali juga pandang ke depan" pelik kan pesanan ayah zara ni. haha.. tak abis lagi la.." sebaliknya pandang la masa sekarang sebab masa sekarang la yang menentukan siapa diri kita yang akan datang.."

hidup ni sekejap je.. tapi bukan untuk enjoy.. memang tak salah untuk enjoy tapi perlu ada had..
zara pon bukan la baik sangat tak nak enjoy..hahaha.. zara ni pon nakal jugak ^^
tapi tu la..yang mcm zara ckp sebelum ni,,hidup kita bukan di gunakan untuk benda2 yang tak berfaedah.. kadang-kadang kita kena jugak cari sesuatu yang dapat memberi faedah kepada diri kita sendiri..hidup ni cuma skali je kawan :)

learn something :)


taste the experience :)
panjang pulak cik zara berceloteh kali ni kan.. hehe..seronok sebenarnye ckp bnyk2  ni.. saje suke2 nak abiskan masa petang ni..haha
owkay la. sampai sini saje entry kali ni.. skema plak..

xoxo,
cik zara sweety.. hee~

No comments:

Post a Comment